Profesorul Thomas Oakland, autorul LSI și ABAS și-a pierdut viața

06/03/2015

Trecerea violentă în neființă a unuia dintre marii psihologi contemporani, profesorul Thomas Oakland PhD, ABPP, ABPN a semănat amărăciune, dar și revoltă în rândul comunității științifice internaționale. Îi rămânem recunoscători și îi mulțumim profesorului pentru angajamentul său față de psihologia școlară și pentru dedicarea vastei sale experiențe profesionale în sprijinul colegilor de breaslă și al studenților.

A fost o onoare să învățăm și să împărtășim cunoștințele dumneavoastră!
 

Thomas Oakland, Ph.D., ABPP, ABPN, a fost Profesor ale Fundatiei pentru cercetare de pe lânga Universitatea Florida (University of Florida Research Foundation Professor). El as fost presedinte al Fundatiei Internationale pentru Educatia Copiilor (International Foundation for Childrens Education), presedinte ales al Diviziei pentru Masurare si Evaluare din cadrul Asociatiei Internationale pentru Psihologie Aplicata (International Association of Applied Psychologists, Division of Psychological Assessment and Evaluation) si fost presedinte al Asociatiei Internationale pentru Psihologie Scolara (International School Psychology Association) si al Comisiei Internationale de Testare (International Test Commission).

Dr. Oakland a activat ca psiholog si consultant în peste 40 de state si are statutul onorific de profesor de psihologie la Universitatea Iberoamericana din San Jose, Costa Rica si la Universitatea din Hong Kong.

Dr. Oakland este autorul sau editorul unui numar impresionant de publicatii: opt volume (alte doua sunt aflate în lucru), peste 100 de capitole, mai bine de 200 de articole si sapte teste psihologice. Era certificat ca profesionist în psihologie scolara si neuropsihologie si profesa activ în domeniul psihologiei deviantei.

Interesele sale se centrau asupra caracteristicilor educationale ale copiilor si tinerilor, asupra evaluarii psihologice, a diversitatii culturale, a problemelor de ordin international în practica psihologica si a profesionalizarii psihologiei. A fost un membru al comitetului APA (APA Task Force) care a dezvoltat actualul cod etic al APA.

Dr. Oakland a fost onorat de-a lungul carierei sale cu un numar mare de distinctii si premii, dintre care enumeram doar o parte. Dr. Oakland a primit Distinguished Service Award din partea Diviziei de Psihologie Scolara a Asociatiei Psihologilor Americani si din partea Asociatiei Internationale pentru Psihologie Scolara, precum si, în 2002, Legend Award din partea Asociatiei Nationale de Psihologie Scolara din Statele Unite. De asemenea, a primit în 2003 premiul APA pentru contributii majore aduse dezvoltarii internationale a psihologiei. În 2004 a primit Senior Faculty Distinguished International Educator Award din partea Universitatii Florida, ca recunoastere a contributiei sale la internationalizarea reputatiei si activitatii acestei universitati. În plus, Dr. Oakland a primit în 2005 Willard Nelson Lifetime Achievement Award din partea Asociatiei de Psihologie Scolara din Florida si, în 2006, Lifetime Achievement Award din partea Florida College of Education.

Celebrele Learning Styles Inventory (LSI) și Adaptive Behavior Assessment System (ABAS) continuă să optimizeze activitatea specialiștilor din întreaga lume.